Spoločnosť Pivovary CZ Group zostane samostatne riadeným pilierom rodinnej nápojárskej skupiny.
Krátko po tom, čo Úrad na ochranu hospodárskej súťaže Českej republiky schválil spojenie súťažiteľov, došlo k vysporiadaniu transakcie medzi zmluvnými stranami. Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko sa tak stala väčšinovým vlastníkom tradičných značiek piva Zubr, Holba a Litovel.
„Pivo je najväčšou kategóriou rýchloobrátkového tovaru na československom trhu. Pivovary CZ Group sú silnou firmou, ktorá rovnako ako Kofola stojí na poctivom remesle a srdciaroch, ktorí v nej pracujú. Som rád, že môžeme byť pri rozvoji ďalších krásnych českých značiek, ktoré majú nielen dlhú históriu, ale aj meno medzi odborníkmi,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola a dodáva: „K novému biznisu budeme pristupovať s pokorou a s cieľom naučiť sa nové remeslo.“
Transakcia, ktorá čakala na schválenie protimonopolného úradu, bola dokončená v piatok 8. marca 2024 vyrovnaním všetkých zmluvných strán. Kofola získala 51 % podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group. Jej menšinovými majiteľmi sa stali spoločnosti ÚSOVSKO a.s. a investičná skupina RSJ.
Do čela pivovarníckej firmy, ktorá bude samostatne riadeným pilierom skupiny Kofola, sa postaví René Musila, jeden zo zakladateľov nápojárskej Kofoly. „Tešíme sa na zaujímavé výzvy súvisiace so spoznávaním nového biznisu. Vieme, že pivný trh si vyžaduje vlastný prístup, nepríde teda k priamemu prepojeniu našich tímov. Pivovary majú vo svojich radoch skvelých odborníkov, od ktorých sa máme čo učiť. Naším cieľom teda bude podporiť kompetentných zamestnancov, zachovať kvalitu piva a posilniť obchodnú expanziu všetkých značiek,“ uvádza René Musila.
Spotreba piva v Česku, kde sa pivá Zubr, Holba a Litovel aktuálne predávajú, dlhodobo klesá a najviac sa táto skutočnosť prenáša do gastro trhu. Aby firma aj naďalej obstála v silnom konkurenčnom prostredí a bola schopná sa ďalej rozvíjať, bude nutné podporiť výrobu skvelých lokálnych produktov s tradíciou aj širšou obchodnou distribúciou, silnejším marketingom, excelentnou logistikou a službami šitými na mieru zákazníkom a spotrebiteľom. „S tým všetkým máme v Kofole dlhoročné skúsenosti a radi by sme ich zúročili na ceste k ďalšiemu rozvoju a rastu pivovarov,“ dopĺňa René Musila.
Aj preto bude pivovarnícky tím posilnený o ďalších skúsených lídrov z Kofoly. Na pozíciu komerčného riaditeľa, ktorý bude spájať sales a logistiku, nastúpi Roman Zúrik, ktorý viedol komerčnú časť LEROSu. Finančným riaditeľom sa stane doterajší CFO Kofoly v Česku a na Slovensku, Martin Rosypal.
„Nová akvizícia je osviežením pre celú Kofolu. Otvára nám nielen nové príležitosti pre rast skupiny a našich ľudí, ale ponúka nám aj nové exportné príležitosti. Portfólio tradičných a časom preverených kvalitných značiek, o ktoré sa už teraz pod Kofolou staráme, je naozaj výnimočné,“ uzatvára Jannis Samaras.