„Maminka príroda, nie si na to sama.“ Značka Rajec v novej kampani ďakuje prírode a vyzýva k starostlivosti o ňu
Značka pramenitej vody Rajec, ktorá je súčasťou portfólia spoločnosti Kofola už 20 rokov, prichádza na televízne obrazovky s novou kampaňou. V televíznom spote sa opäť vracia do panensky čistej prírody v Rajeckej doline, miesta, kde táto voda pramení. Sprievodcom po nedotknutom údolí je malý chlapec, ktorý ďakuje prírode a sľubuje, že na všetko nie je sama.
Slogan „Patentované prírodou“ je so značkou Rajec spojený rovnako neodmysliteĺne ako reklamy, ktoré sú charakteristické svojou prirodzenosťou, čistotou a pokojom. V novej kampani volo pro Rajec kľúčové zachovať si túto unikátnu prírodnú tonalitu komunikácie. Pritom ale jasne povedať, že nejde o značku, ktorá sa nečinne prizerá, ale naopak, aktívne prírode pomáha. Zároveň chcela predstaviť novinku - dojčenskú vodu Rajec vo vratnej sklenenej fľaši Cirkulka.
„Doteraz sme v kampaniach značky Rajec prírodu pozorovali s rešpektom, z diaľky a nechali sme ju „tvoriť“. Teraz sa komunikácia mení s tým, ako sa vyvíja prístup značky ku krajine, kde táto voda pramení. V Rajeckej doline sa totiž prírode aktívne snažíme pomáhať,“ uvádza Tereza Chládková, manažérka značky Rajec, Kofola ČeskoSlovensko, a dodáva, že správať sa k prírode ohľaduplne už dnes nestačí. V Rajeckej doline, ktorá je certifikovaná ako BIO oblasť pre voľný zber bylín, značka realizuje udržateľné projekty dlhodobo. „Už pred niekoľkými rokmi sme sa rozhodli, že sa o prírodu budeme systematicky starať a pomáhať jej, aby na všetko nebola sama. V Rajeckej doline preto spolu s neziskovou organizáciou Kvapka Rajeckej doliny monitorujeme stav krajiny a pracujeme na opatreniach na zadržiavanie vody v krajine, v blízkosti našich vrtov sa ale staráme aj o včely a v spolupráci s lokálnymi pestovateľmi sadíme a ručne zbierame bylinky.“
Jedným z ďalších krokov v rámci udržateľnosti je tiež predstavenie Rajec Dojčenskej vody vo vratnej litrovej sklenenej fľaši Cirkulka. „Z odborných analýz vyplýva, že vratné obaly sú jedným z najlepších riešení vo vzťahu k prírode,“ dodáva Tereza Chládková. Spolu s ďalšími obľúbenými nápojmi Kofola a Vinea je Cirkulka alternatívou pre všetkých, ktorí nechcú kupovať nealko nápoje v jednorazových obaloch, hľadajú udržateľné riešenie alebo im jednoducho nápoje zo skla viac chutia. Na Slovensku nájdu zákazníci Rajec Dojčenský v skle napríklad v sieti Kaufland.
„Rajec patrí k značkám, ktoré sú mi svojím nastavením veľmi blízke. Drží si svoju tvár, zostáva verná svojim hodnotám, robí to inak ako ostatní. Kedysi som mala možnosť pre ňu pracovať a veľmi rada sa k nej teraz po rokoch vraciam. Dúfam, že aj vďaka nášmu konceptu „Príroda je maminka nás všetkých“ vykročí k ďalším úspechom – po svojom, ticho a bez zbytočného okázalého reklamného humbugu,“ dodáva k novej spolupráci so značkou Rajec Tereza Svěráková, Creative lead v agentúre OAK Prague, ktorá je podpísaná pod kampaňou.
Kampaň „Príroda je maminka nás všetkých“ štartuje 20. mája a potrvá až do konca augusta. Kľúčovou zložkou kampane je tridsaťsekundový spot, ktorý pobeží na televíznych staniciach v Českej republike aj na Slovensku. Ďalším pilierom je komunikácia v online prostredí, rádiu a tiež prostredníctvom OOH.
Vizitka kampane:
Názov: Maminka príroda, nie si na to sama
Klient: Rajec – Kofola ČeskoSlovensko
Brand manažéri: Tereza Chládková, Richard Gažo, Martin Musila
Agentúra: OAK Prague
Creative lead: Tereza Svěráková
Client lead: Tomáš Dvořák
Creative director: Eugen Finkei
Art director: Vítězslav Mecner
Copywriter: Daniel Friš
Produkcia: Creative Embassy
Réžia: Maroš Milčík
Kamera: Radim Střelka
Použité médiá: TV, Facebook, Instagram, Youtube, OOH, Rádio
Odkaz na spot nájdete tu.
Odkaz na kľúčové vizuály ku kampani nájdete tu.