Na pultoch sa objavila Kláštorná Kalcia, ktorej zdroj sa radí medzi najkvalitnejšie na území Slovenska
Spoločnosť Kofola zavŕšila proces opätovného spustenia výroby tradičnej minerálnej vody Kláštorná, ktorú kúpila v júni 2018. Uvedením Kláštornej Kalcia na slovenský trh chce zopakovať úspešný príbeh, ktorý kedysi začala písať s polozabudnutou Kofolou.
Desať mesiacov po kúpe Kláštornej a závodu v Kláštore pod Znievom Kofola ČeskoSlovensko opäť spustila výrobnú linku. „Keď sme prvýkrát vstúpili do výrobného závodu, vyzeralo to tam takmer ako počas obednej prestávky v roku 2015. Výrobné linky síce nebežali, ale vyzerali funkčné, priestory boli udržiavané a čakali na správneho investora, ktorý im vdýchne nový život. Aj preto sme verili, že s našou skúsenosťou s tradičnými aj novými slovenskými značkami dokážeme s Kláštornou odštartovať ďalší úspešný príbeh,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.
Sila a povesť Kofoly na trhu nealko nápojov prispela aj k tomu, že ponuku vrátiť sa späť k výrobe Kláštornej prijalo niekoľko pôvodných zamestnancov závodu, ktorý viac ako tri roky nevyrábal. Patrí medzi nich aj Peter Legéň, ktorý bol zodpovedný za výrobu Kláštornej už v roku 1998. „Kláštorná je známa svojou neutrálnou chuťou a prameňom, ktorý patrí k najkvalitnejším na území Slovenska. Aj napriek zložitým časom som stále veril, že jej raz bude opäť dopriate dostať sa do rúk slovenských spotrebiteľov,“ hovorí Peter Legéň, vedúci prevádzky vo výrobnom závode v Kláštore pod Znievom. „Po prevzatí závodu Kofolou sme naplánovali servisné kroky postupného oživovania jednotlivých zariadení linky a následne sa začalo s ich realizáciou,” dodáva.
Kláštorná Kalcia, pevná ako skala
Výsledkom niekoľkých mesiacov intenzívnej práce nielen vo výrobe je sýtená a jemne sýtená Kláštorná Kalcia v úplne novej fľaši od uznávaného dizajnéra Martina Turzíka. „Som hrdý na to, že fľaša Kláštornej Kalcia má unikátny dizajn. Návrh Martina Turzíka sme vybrali z desiatok iných a veríme, že aj vďaka fľaši získame u spotrebiteľa pozornosť i zapamätateľnosť. Navyše, Kláštorná Kalcia bude prvá masovo predávaná voda v ČeskoSlovensku, ktorej všetky fľaše sú vyrobené z 50 % recyklovaného plastu,“ vysvetľuje Pavol Chalupka, marketingový manažér, Kofola ČeskoSlovensko. V portfóliu spoločnosti Kofola bude tvoriť tandem s Rajcom. Kým Rajec je pramenitá voda, vhodná na dennodennú hydratáciu, minerálna voda Kláštorná Kalcia dopĺňa stratené minerály po fyzickej aktivite.
Spustenie výroby Kláštornej Kalcia nie je jedinou aktivitou spoločnosti Kofola v regióne. „Sme lokálnou firmou, ktorá sa snaží zmysluplne podporovať regióny, kde pôsobí. V Kláštore pod Znievom máme už aj ďalšie plány. S naším LEROSom, tradičným výrobcom zmesí z liečivých rastlín a prírodných čajov, by sme radi otvorili výkupňu bylín a vytvorili nové pracovné miesta. V spolupráci s občianskym združením Dobrý Pastier, ktoré poskytuje azyl ľuďom v núdzi a seniorom, by sme tiež radi rozvinuli myšlienku obnovenia botanickej záhrady liečivých rastlín, ktorá bola v minulosti dominantou regiónu,“ uzatvára Jannis Samaras.
Kľúčové dáta k výrobe Kláštornej Kalcia
- Vrt z 231m hĺbky, známy svojou jedinečnou kvalitou
- Mineralizácia 1 769 mg/l, je bohatým a prirodzeným zdrojom vápnika
- Nová fľaša s unikátnym dizajnom Martina Turzíka
- Používaný obalový materiál:
50 % rPET + 50 % panenský PET - Vyrábané formáty: sýtená a jemne sýtená v 1,5 l balení
- Obnovenie výroby apríl 2019
- 6 zamestnancov, z toho 5 pôvodných