Skupina Kofola sa podľa výsledkov tretieho štvrťroka dokázala vyrovnať s poklesom predaných objemov
Tuzemská nápojárska spoločnosť zverejnila priebežné hospodárske výsledky za 9 mesiacov tohto roka. Úspešne sa jej podarilo nájsť ekonomický balans medzi poklesom spotreby, rastúcimi nákladmi a nutnou ziskovosťou. Tržbám z kľúčovej letnej sezóny pomohlo dobré počasie, a hlavne obľuba čapovanej Kofoly s originálnou bylinkovou receptúrou. Pokračuje aj veľmi pozitívny trend rozvoja divízie UGO, ktorá sa zameriava na predaj čerstvých štiav a zdravých pokrmov.
„Tržby za tretí štvrťrok rástli približne o 9 %, a to aj napriek poklesu predaných objemov hlavne u nápojov, ktoré sú vo väčších baleniach a sú určené na konzumáciu na doma. K celkovo dobrému výsledku nám pomohla nákladová disciplína, pripravenosť na letnú sezónu, ale aj veľmi dobré počasie. Najväčším úspechom tohto roka je rastúci objem predaja čapovanej Kofoly – a to v situácii, kedy celá gastronómia hlási poklesy predajov čapovaných nápojov,“ komentuje výsledky Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola. „Na úrovni EBITDA sa náš výsledok prejavil v raste o 20 %. Zisková marža sa konečne približuje k roku 2019,“ dodáva.
V Adriatiku, kde Kofola takisto pôsobí, sa o skvelé výsledky zaslúžilo hlavne Slovinsko a tamojší segment vôd. „Podarilo sa nám zvrátiť pokles spotreby našej kľúčovej značky Radenska Classic. Silné marketingové kampane a nová kategória funkčných vôd podporili rast tržieb, pričom v 3. štvrťroku boli tržby v Slovinsku približne o 16 % vyššie ako v roku 2022,“ uvádza Marián Šefčovič, generálny riaditeľ Radenska Adriatic. V Chorvátsku čelila Kofola výzvam spojeným s poklesom spotrebiteľského dopytu a zamerala sa na optimalizáciu nákladov, čo zlepšilo hrubý zisk aj pri strate objemu oproti minulému roku. Celkové hľadanie úspor na úrovni nákladov pomohlo Kofole naprieč trhmi a divíziami.
Z pohľadu obchodného má za sebou úspešný štvrťrok aj voňavý a čerstvý pilier Kofoly. „UGO pokračuje v raste výnosov aj ziskovosti. Hrubé tržby UGO Salaterií a Freshbarov a balených výrobkov rastú dvojciferným tempom a marža EBITDA už presiahla 21 %,“ komentuje výsledok Marek Farník, generálny riaditeľ UGO. „Nový Freshbar je otvorený v Prahe na Florenci. V spolupráci s našou sesterskou spoločnosťou F.H. Prager sme uviedli novinku v podobe UGO Kombuchy s probiotickými kultúrami a urobili zmeny v portfóliu reštaurácií, ktoré pomáhajú zvyšovať počet transakcií a priemernú hodnotu objednávky. Medziročný rast balených paskalizovaných štiav, smoothies a limonád presahuje 150 %,“ menuje úspechy Marek Farník.
Po slabom mesiaci júl, ktorý je najviac mimosezónnym mesiacom pre LEROS, prišiel predajne silný august aj pre bylinkami prevoňaný pilier. „Zaznamenali sme historické augustové maximum tržieb. Po ňom nasledoval úspešný september. Na začiatok čajovej sezóny sme boli skvelo pripravení a naplno sme využili potenciál nášho e-commerce kanálu s darčekovým tovarom,“ komentuje výsledky Martin Mateáš, generálny riaditeľ divízie LEROS.
Celkový tohtoročný výhľad nápojárskej skupiny Kofola je pozitívny. Už čísla za október naznačujú, že desiaty mesiac roku 2023 sa zapíše do histórie jej tržieb. Radovať sa môžu aj akcionári – tým sa od 1. 11. vypláca dividenda po novom aj cez modernú aplikáciu Českej spořitelny. „Celoročný výhľad roku 2023 zakončíme na hornej avizovanej hranici EBITDA, teda zhruba na 1 250 mil. Kč,“ uzatvára prehľad hospodárskych výsledkov Martin Pisklák, finančný riaditeľ skupiny Kofola.