Značky

ZRODENÁ IBA Z RECYKLOVANÉHO PLASTU

29.06. 2021

Hlavným hrdinom novej kampane Kláštornej Kalcia sa stáva ikonická fľaša s rozetou.

ZRODENÁ IBA Z RECYKLOVANÉHO PLASTU

Fľaša Kláštornej Kalcia vďaka výraznej tmavomodrej farbe a robustnému tvaru hneď
od znovu uvedenia minerálnej vody na trh v roku 2019 vystúpila z radu ostatných
minerálok na predajnej ploche. To, že sa navyše už 3 roky vyrába z recyklovaného
PET materiálu, sa značka rozhodla odkomunikovať aj v samostatnom 10-sekundovom
televíznom spote, ktorého premiéra bude tento štvrtok 1. 7. 2021.

„Keď sme značku Kláštorná Kalcia v roku 2019 znovu uvádzali na slovenský trh, okrem samotného
dizajnu fľaše sme intenzívne pracovali aj na tom, aby bola čo najohľaduplnejšia k životnému
prostrediu. V prvom roku sa nám podarilo plniť ju do fliaš z 50 % rPETu a hneď v druhom roku sme
spolu s rozšírením obalov o 0,5-litrový formát postupne prešli s celým portfóliom na 100 % rPET.
Kláštorná Kalcia sa tak stala vôbec prvou slovenskou značkou minerálnej vody, ktorá plní celé svoje
portfólio do fliaš, ktoré sú vyrobené iba zo 100 % rPET – teda iba z recyklovaného plastu,“ hovorí
Ivana Králiková, senior brand manager značky Kláštorná Kalcia.

Opätovné využitie materiálu a predĺženie jeho životného cyklu je možné vďaka separovanému zberu
PET fliaš. Fľaše vytriedené do žltého kontajnera sa narežú, umyjú a vyrobí sa z nich granulát, z
ktorého sa môžu opäť vyrobiť nové produkty. Tento materiál sa pri zvýšených bezpečnostných
štandardoch môže znovu využiť aj na obaly nápojov. Ako dopĺňa Ivana Králiková, „je to pre nás veľký
úspech s reálnym pozitívnym dopadom na životné prostredie. Ročne takto ušetríme viac ako 420 ton
plastu.“

Moderný ekologický obal v magickom príbehu Kláštornej Kalcia

S blížiacim sa zálohovaním jednorazových obalov bude ešte dôležitejšie, aby aj spotrebitelia cítili, že
uzavretý cyklus – obal, odpad z obalu, opätovné použitie materiálu – aj na Slovensku funguje a má
zmysel. „Nový televízny spot sme preto tentokrát upriamili doslova na samotnú fľašu Kláštornej Kalcia.
Hľadali sme symbol, ktorý by bol magický a zapadal do doterajšej mystickej komunikácie značky, a
zároveň zdôraznil fakt, že značka je už 3 roky vďaka obalu z recyklovaného materiálu šetrná
k životnému prostrediu,“ približuje Ivana Králiková.

„Pri tvorbe kampane sme sa inšpirovali takzvaným obracačom času, ktorý nám nielen dobre
zapasoval do magického sveta značky, ale zároveň prostredníctvom neho ukazujeme, čo vo svojej
novodobej histórii Kláštorná Kalcia dokázala,“ vysvetľuje prístup kreatívna dvojica Klárka Javůrková
a Radek Pleha z agentúry WMC GREY.

Kampaň Kláštorná Kalcia, Zrodená iba z recyklovaného plastu, pobeží na televíznych obrazovkách od
1. júla do konca augusta 2021. TV spot si môžete pozrieť už teraz na YouTube.

Súčasťou komunikácie bude aj vizuálna zmena etikety Kláštornej Kalcia, ktorá upozorní na ušetrené
tony plastu, a PR kampaň, ktorú na Slovensku zastrešuje PR agentúra 1st CLASS AGENCY.